ملیکا جانملیکا جان، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 19 روز سن داره
زندگی مشترک من وبابازندگی مشترک من وبابا، تا این لحظه: 17 سال و 8 ماه و 27 روز سن داره

ملیکا جون ، قشنگترین هدیه ی خدا

شکوفایی استعداد ها

1392/7/21 15:46
نویسنده : مامان منصوره
836 بازدید
اشتراک گذاری

یک غیبت بی سابقه ، طولانی و خیلی سخت به خاطر قطعی اینترنت ، مشکلات سیستم  و لپ تاپ و کلی اتفاقات پشت سر هم دیگه باعث شد آپ نشیم ...

از همه ی دوستان گلمون که تو این مدت بهمون سر می زدند و ما رو فراموش نکردند تشکر میکنم..

انقدر نظر تایید نشده دارم که باید آخر هفته ام رو بذارم برای تاییدشون ، به زودی به همه تون سر میزنیم دوستای خوبممژه



خیلی وقت پیش ملیکا رنگ آمیزی هاش خوب بود ، اما هیچ وقت به جز خط خطی کردن دفتر هاش نقاشی نمیکشید ، یعنی اون اعتماد به نفس رو نداشت ، چون هر بار به من یا بابایی میگفت من بلد نیستم شما بکشیدابرو

پنجشنبه 11 /7 تصمیم گرفتم ملیکا رو به آموزشگاه نقاشی بفرستم تا حداقل دست به قلم شدن رو از مربی یا بچه های آموزشگاه یاد بگیره ...به علت مشغله نتونستم با ملیکا برم و بابایی مهربون دخترمون رو برد کلاس..، بعد از یک و نیم ساعت مربی آموزشگاه با بابایی تماس میگیره و میگه که ملیکا داره گریه میکنه...

بابایی که ملیکا رو خونه آورد ازش پرسیدم چرا گریه کردی مامانی؟

با بغض فراووووووون و لبان برگشته گفتید : تو رو میخواستم

چند روزی از این جریان گذشت تا شب 15 ام مهر که داشتم کتابی مطالعه میکردم ، ملیکا خواست تا با مداد روی کتاب بنویسه که پیشنهاد کردم تو دفترنقاشی که جدیدا با بابایی تو نمایشگاه پاییزه براش خریدیم نقاشی کنه...ملیکا هم استقبال کرد...

وقتی مداد و دفتر نقاشی رو در اختیارش قرار دادم فکر میکردم الان کل دفتر سفید رو خط خطی میکنه...اما در عین ناباوری یک سر ، چشم ها ، دماغ ، دهن ، مو و حتی کلاه  و گوشهاش رو در جای مناسب خودش کشید ....

خیلی تشویقش کردیم که جواب داد و دوباره نقاشی های جدیدتری کشید...

بعضی از نقاشی ها رو هنوز باورم نمیشه که خودش کشیده باشه....

 این اولین نقاشی ای بود که کشیدی...

کلاه دار

 این هم یکی دیگه..

گل دخترم نقاشی میکشه

این همونیه که اگه با چشمای خودم نمیدیدم اصلا باور نمیکردم که خودش کشیده باشه..

آفرین به این دختر ناز

توضیحاتی که در مورد بعضی از نقاشی ها میداد واقعا حیرت بر انگیز بود...مثلا تو نقاشی پایین در مورد خطی رو که بین دو ابرو کشیده بود میگفت : این خط عصبانیه و به نقل دیگه خط ناراحتیه...، وقتی عصبانی میشه این خط هستمژه

 خط عصبانیت

وقتی دریا رو با خطوط موازی زیر صفحه میکشیدی یا خورشید رو با خطوط دورش که میگفتی اینا تاشه..یا وقتی کوه ها رو با زیگزاگهایی بالای صفحه میکشدی ، فهمیدم که بزرگتر شدی گلم...

 تازه این چند روزه میتونی پازل نه تایی رو هم حل کنید عزیزم..


چون اینترنت نداشتیم نتونستم بیام و بگم دختر گلم روزت مبارک باشه عزیزمماچ

اعتراف میکنم که فراموش کرده بودم این روز رو و وقتیکه مامان و بابای عزیزم به خونمون اومدند و به ملیکا هدیه ی نقدی دادند تازه فهمیدم که روز کودکه....


ملیکا عاشق برنامه های گوشیمه و هر چند روز یکبار برنامه ی جدیدی نصب میکنم که با استقبال زیاد گلم رو به رو میشه...

یکی از این برنامه ها که جنبه آموزشی داره ، آموزش زبان انگلیسی با صدا و تصویره..

این برنامه ی جالب تمام چیزهای اطرافمون رو دسته بندی کرده و برای تمرکز بیشتر ملیکا هروقت که به این برنامه وارد میشد فقط به یک دسته هدایتش میکردم...

دسته ی اولی که تمرین کردیم ، اعضای بدن بود...اولش فکر میکردم که براش زوده چون هر وقت که ازش میپرسیدم جوابم رو نمیداد یا حرف رو عوض میکرد...تا چند روز پیش که خاله مبینا ازشون پرسید اکثرش رو جواب داد...

حالا دخترمون یاد گرفته که چشم ، دماغ ، لب ، مو  ، دست ، پا ، انگشت ، دندون و سر به انگلیسی چی میشه...و به خوبی تلفظشون میکنه...


پریشب خاله مبینا با من تماس گرفت و گفت که فیلم خوندن سوره ی کوثر از ملیکا جون تو شبکه ی آی فیلم پخش شده ....

 کسی که فیلم رو بدون اجازه ی ما  برای این شبکه فرستاد از استان لرستان بودهمتفکر

کاش حداقل یک خبری هم به ما میداد....

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (12)

زینبی
21 مهر 92 18:27
وووووووووووای منصوره جونم منکه نصف عمر شدم دختر.

نمیگی قلبم ضعیفه؟؟؟

دیگه بی خبر نذاریاااااا که قهر میکنمااا

افرین به ملیکا جونم با این همه استعداد خاله جون.

نمیدونی که خاله چقدر نگرانتون بود.سر نماز خیلی دعاتون کردم.








ببخشید خانمی ، واقعا دسترسی به اینترنت ممکن نبود گلم
ممنونم از این همه مهربونیت عزیزم



✽ ستایـــِش فرشتـــه اـے از بِهشت ✽
22 مهر 92 8:55
به به پست جدید
کجا بودین دلمون حسابی براتون تنگیده بود منصوره جون ملیکا خانوم نازنازی چطوره حداقل از عشقم یه عکسی میذاشتی
چه نقاشی های کشیده آفرین
بچه ها همه چی رو بلد هستن ولی به دلیل کنجاوی و شیطنتی که دارن مانع از این شکوفایی و استعدادهاشون میشه و یه دفعه استعداداشون خودنمایی میکنه
ستایشی ماهم خیلی برنامه های نصب شده رو گوشیِ من و باباش و دوست داشت و مدام گوشی ما دستش بود دیگه به حدی رسیده بود هرکس که بهمون زنگ میزد هم خودش جوابشونو میداد
باباش رفت براش یه تبلت خرید خیلی خوبه شما هم برای ملیکا جون بخر هر نوع برنامه ای هم بگی روش نصب میشه با صفحه بزرگتر
چه خوب که از شبکه آی فیلم پخش شده ولی کار کسی که بی خبری این کار رو کرده واقعاً زشت بوده


سلام گلم
ممنونم گلم از مهربونیتون
چه خووووووووب هدیه از این بهتر نمیشه که براش تبلت خریدید و مستقل شده...
واقعا ...تازه دوباره دیشب هم پخش شد ..
مامان آيسو وآيسا
22 مهر 92 13:25
واي چه نقاشي هاي خشگلي آفرين مليكاي نازززززززززززززززز
دلمون برات تنگ شده بود خشگل خاله


مرسی گلم
ممنونم که فراموشمون نکردید
مهسا مامان نورا
22 مهر 92 13:28
عزیزم ملیکای ناز افرین چه نقاشی های خوشکلی کشیدی خاله جون روزت هم مبارک .
بارک اله که انگلیسی رو داری یاد میگیری


مرسی گلم
ممنونیم از مهربونیتون
سارا ( مامان کیانوش)
23 مهر 92 12:07

قربون خودت و نقاشی هات عزیزک من...


مرسی خاله جوووووووووووووووووووووونم
مهسا مامان نورا
23 مهر 92 20:05
عید قربان مبارک التماس دعا


ممنونم گلم
محتاجیم به دعاتون
مامان شایلین جون
28 مهر 92 14:38
ماشالا ماشالا به این همه استعداد. چه ایده خوبی بود کلاس ثبت نام کردنش مامانی.منم باورم نمیشه اینا رو ملیکا کشیده آفرین عزیزم. خداییش تو همه چی تکه دخترتون. عاشق قیافه نازشم.چشم بد دور


سلام

همون یک جلسه سر کلاس حاضر شد..
ممنونیم از محبتتون
مامی مهتا
30 مهر 92 10:55
آفرین به دخمل خوشگل خودم چه نقاشی های قشنگی ... ببخش که چند وقتی وقت نداشتم که بیام نت و از احوالتون با خبر بشم در گیر مهد فرستادن مهتا بودم...دوستتون دارم یه عالمه


ما هم همینطور خاله جوووووووون
مامان یسنا
9 آبان 92 9:15
سلام
چه دخملی نازی خدا حفظش کنه
از آشنایی با شما خوشحالم.



سلام
شما لطف دارید
ما هم همینطور
مامانی یسنا
10 آبان 92 13:55
چه جالب!!!ماهم ساری هستیم


چه جالب...خوضحال شدم یک هم استانی پیدا کردم
مامانی یسنا
10 آبان 92 21:07
منم همینطور


مامان فتانه
13 آبان 92 23:15
افرین به این دختری که پیشرفت داشته افرین عزیزم


مرسی گلم