ملیکا جانملیکا جان، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 6 روز سن داره
زندگی مشترک من وبابازندگی مشترک من وبابا، تا این لحظه: 17 سال و 8 ماه و 14 روز سن داره

ملیکا جون ، قشنگترین هدیه ی خدا

تصمیم سرنوشت ساز و اولین توانایی خواندن

1392/4/8 1:46
نویسنده : مامان منصوره
551 بازدید
اشتراک گذاری

از مدتها پیش وقتی ملیکا خیلی کوچیک بود تصمیم گرفته بودیم تا باهاش بن بن بن کار کنیم و خوندن رو پیش از آغاز مدرسه به دخترمون یاد بدیم...

اما با مشورتی که با دوستانمون که بعضا دبیر بودند انجام دادیم متوجه شدیم که این کار باعث میشه بچه به خاطر دانشی که داره مغرور میشه و سر کلاس به صحبتهای معلمش گوش نمیکنه...

تا اینکه چند وقت پیش تو یکی از برنامه های تلوزیونی بچه های دو سه ساله ای رو معرفی میکردند که توانایی خوندن رو خیلی خوب فرا گرفته بودند

به خودم گفتم : اگر روزی دخترمون پیش از شروع دبستان در جایی با دیدن این توانایی هم سن و سالهاش ، اعتماد به نفسش کم بشه ، مقصرش فقط و فقط خودم هستم...نگران

این شد که نمیدونم کی بود تو ده دوازده روز گذشته که سه کلمه از بن بن بن در آوردم و به همراه عکس و بدون عکس در دسترس ملیکا قرار دادم و بهش آموزش های لازم رو دادم.....

امروز صبح که ملیکا جان مشغول خوردن صبحانه از دستان بابایی بود ، متوجه جعبه بن بن بن و کلمات درونش که چیده شده بودند میشه و به بابا جون مجید میگه : بابایی مو اشتباهی گذاشته شده...

بعد از اینکه خیلی خیلی هیجان زده شدیم کلمات رو از عکسش جدا کردیم و از ملیکا جون پرسیدیم که الحمدلله تونست هر سه کلمه رو بخونه.....


به این ترتیب ملیکا برای اولین بار تو زندگیش کلمه ی بابا ، مامان و مو رو خوند و ما رو تا آخر روز شاد کرد

امیدوارم به امید خدا  تصمیم درستی گرفته باشممژه

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (26)

مهسا مامان نورا
8 تیر 92 11:59
سلام نورا در مسابقه جشنواره تابستانه نی نی وبلاگ شرکت کرده است برای رای به کوچولوی ما کد190رو به شماره 20008080200 پیامک بزنید .خوشحال میشم دوستم منتظر رایتونم




انشاالله برنده میشه عزیزم


♥متین من♥
9 تیر 92 2:10
سلام خوبین وایییییییییی چه دختر نازی وای چشماشو خیلی دوس داشتنی وزیباست ماشالا ماشالا
خدا حفظش کنه

سلام دوست خوبم یک لحظه میای وب پسر من عکسشو ببینی واگه دوس داشتی بهش رای بدی ممنون میشم
کد 174 پیامک کنید به شماره 20008080200(دوهزار هشتاد هشتاد دویست)
یه دنیا ممنونم


سلام عزیزم
ممنونم بابت محبتتون
چشم انشاالله می راییم
سمیرا مامان پرنیان
9 تیر 92 10:22
آفرین دخمل باهوش و زرنگ


مرسی خاله جونم
ツ ستایش مهربون ✿ ستایش خوش زبون ツ
9 تیر 92 11:31
چه خوب خیلی هم کار خوبی کردی که خوندن یاد ملیکا جون دادی


ممنونم گلم بابت دلگرمیتون
مامی مهتا
9 تیر 92 12:52
آفرین به گل دخملمون ......


مرسی خاله جووونم
زینبی
9 تیر 92 13:53
سلام عزیزم . ایشالله که کار درستیه. مطمئن باش.


ممنون گلم به خاطر دلگرمیت
محمدجان
9 تیر 92 14:32
سلام
آفرین به ملیکا
اون هم حتما مثل شما باهوشه
تبریک میگم به خاطر چنین گلی


مرسی گلم
ممنونم به خاطر لطفتون
مامان رها
10 تیر 92 18:32
آفرین به این مامان خوب و صد آفرین به این دختر گل و باهوش که جواب زحمتای مامانش رو به خوبی میده.ایشالا در آینده قدردان این همه توجه و رسیدگی شما باشه.حتما همینطوره


ممنونم عزیزم
مامان رها
10 تیر 92 18:41
ببخشید فضولی میکنم.ولی کاش در مورد توانایی خواندن ملیکا جان با یه مشاور مشورت میکردید.

در مورد راهنماییتون برای صفحات جداگانه ممنون.اما من قبلا لینک روزانه و... رو امتحان کرده بودم ولی قالب وبلاگ به صفحات جداگانه منتقل نمیشه و چندتایی ریزه کاریه دیگه هم هست که باید تو کد نویسی دست کاریش کنم.البته اگه وقت کنم و بشه.فعلا شما آدرس این صفحه رو داشته باشید تا بعد.



rahajooni.niniweblog.com/pagefirst.php




ممنونم از راهنماییتون عزیزم

ولی با مشاور ها هم که صحبت میکردم همینطور بر فواید و مضرراتش تاکید داشتند

منم گفتم یاد بدم بهتر از اینه که یاد ندم و بعدش حسرت بخورم...

بابت آدرس ممنونم


دخمل جیگر طلا
11 تیر 92 14:33
ماشالله به ملیکا خانوم


مرسی عزیزم
بهاره مامان الینا
12 تیر 92 11:17
خوای صورت کسی رو که واقعا دوست داره ببینی؟اینو به 10 نفر بفرست بعد برو به ادرس http://amour-en-portrait.ca.cx/(این یه بازی فرانسویه)صورت کسی که دوست داره ظاهر میشه خطر سوپریز شدن!(تقریبا 90%شبیه)من خواستم این بازیو دور بزنم مستقیما رفتم به اون ادرس گفت اینطوری نمیشه باید به10نفر بفرستیش نمیدونم چه طوری فهمید.
مامان فتانه
15 تیر 92 13:59
افرین به این دخملی که خوب یاد گرفته


مرسی خاله جونم
آیدا(مامان الینا)
17 تیر 92 2:04
آفرین به ملیکا جون باهوش که زود یاد گرفته

مامانی کار خوبی کردی ایشالا در آینده هیچ مشکلی پیش نمیاد


مرسی عزیزم از محبتت
انشاالله
خاله پارمیدا
18 تیر 92 11:08
.......دوســــــتشم.. .. ..و آبی....... ... .....پشـــــــــــــــت یه ژیـــــان نوشـــــته بــــود..: .. ......نگــــــــــــــام نکـــــن " آبــــــــــ " میـــــــــــــــــــــــشم..
مامان بهنود
19 تیر 92 1:30
سلام برروی ماهه ملیکای خوشگل و ناز خاله....
من اولین باریه که اومدم پیجتون ،ماشالا به جونت خاله چقده شما نازززی،خداحفظت کنه واسه مامان و بابا.
مامانی تبریکمیگم بهتون بابت اینکه دخمر گلت اولین کلمات رو یاد گرفته...
خوشحال میشم باهم دوست بشیم...



سلام عزیزم
مرسی بابت محبتتون
از همین الان دوستی مون آغاز میشه گلم
مسیحا
19 تیر 92 19:28
سلام ، با تب تابستون آپم


اومدیم مسیحا جونم
ماماني اميرعلي جون
20 تیر 92 0:59
سلام...
خوبين؟؟؟
آفرين به دخمل باهوش و زرنگ



سلام
مرسی عزیزم
ممنونم خاله جووووووووووونم
عاطفه مامان انیتا
21 تیر 92 17:23
سلام دخترت خیلی نازه خدا حفظش کنه وزیر سایه بابا مامان بزرگ بشه...منم یه دختر کوچولوی یک ساله دارم اسمش انیتاست خوشحال میشم بیایی به وبلاگش که براش ساختم ولینکم کنیدممنونhttp://anitakhanom.blogfa.com/


ممنونم عزیزم
اومدیم....
مامی مهتا
22 تیر 92 10:15
منصوره جون مطلب تابشتانه خیلی خصوصیه.... چه جوریاس؟


خصوصی بیا بهتون میگم
ساراکوچولو
22 تیر 92 16:40
آفرین به گل دختر...البته باید به مامان ملیکاجان بگم یادادان زود به بچه بدنیست اما زمانی کارسازه که اکثربچه های دوروبرش مثل خودش باشن وگرنه کودکی که از بچگی بااستعدادهای خاص بزرگ بشه درآینده وقتی با همسن وسالهای ساده خودش بگرده کمی دچار مشکل میشه وحتی از لحاظ روحی وروانی احساس متمایز بودن از اونها رو میکنه...من خوذم وقتی بچه بودم تجربه چنین مشکلی داشتم وسخت تونستم با همسن وسالهام وافکار متفاوتتر از خودم کنار بیام...اما بد نیست به کودکان دانش ومهارت یاد دادخودم دارم با دختر یازده ماهه ام زبان کار میکنم....


آفرین چه خوب
موفق باشید
از راهنماییتون ممنونیم

زینبی
22 تیر 92 23:13
منصوره جونم خصوصی داری.
ملیکا جونم رو ببوس.


مرسی گلم
مامان سوگل
22 تیر 92 23:18
سلام به مامان مهربون، ماشااله به دختر باهوش، منم به خاطر همين دلايلي كه گفتيد زياد اصرار به ياد دادن به سوگل نشدم، ولي نزديك 15 كلمه اي كه پارسال بهش ياد داده بودم رو هنوز بلده جايي ميبينه بخونه، امسال ميره كلاس اول و زياد براش سخت نگرفتم كه ياد بگيره، آخه ميگن بچه رو بزاريد كه خام بره مدرسه تا خوب به حرف و كارهاي معلمش توجه كنه چي بگم والا!
دوست گرامي ما از وب قبلي به اين وبي كه آدرسش رو براتون گذاشتيم رفتيم، اگر دوست داشتيد لينكمون كنيد و بهمون سر بزنيد منتظر حضورتون هستيم


سلام
ممنونم از راهنماییتون
دلمون براتون تنگیده بود
اومدیم...
زینبی
24 تیر 92 1:23
مهصوره جون متوجه شدم کیو میگی.

چشم.

اما من خریدمش.باهاش یک عکس میزارم واست.

میگما حسابی شنگول شدیااااا

نمیدونم والا. اما چند ساله که تحت نظر همون هستم.

اره تو خونه عینک نمیذاشتم. مگه بیرون یا پشت فرمون اونم از مجبوری.

تازشم لنز گرفتم تا گودتر نشه چشمام.




مطمئنم که نازتر میشی

ما منتظر عکسهای جدیدت هستیمممممممم
راستی شما هم مثل من تا این وقت شب نمیخوابی....



زینبی
24 تیر 92 4:05
ممنون عزیزم.
آره میبینی خوابم نمیبره؟ کلا کم خواب شدم.
عصرا که واسه خاطر تنبلیم که لنز در بیارم نمیخوابم که شایدم شب زود بخوابم , اما بازم همونی که بود.هر شب دیرتر از شب قبل


جالبه
آخه منم دقیقا مث خودت کم خوابم
مامان محمد جان
24 تیر 92 14:08
سلام بانو
مطلب جدیدتون رمز داشت رمزشو نمگید؟
ماه رمضان التماس دعا



سلام نرجس جون
چیز مهمی نبود میام خصوصی بهتون میگم
همچنین
مامان شايان و پرنيا
24 تیر 92 18:51
جيگر منه اين دخمله

عزيزمممممممممم اميدوارم از اين خانم كوچولو يه نابغه بزرگ بسازين



*************

دوست خوبم دخمليم تو فستيوال زيباترين كودك ايراني شركت كرده لطفا به وبلاگش بيا و اگه از عكسش خوشت اومد كد 128 رو به شماره پيامك 3000574455
ارسال كن

ممنونم


ممنونم گلم
اتفاقا دختری ما هم شرکت کرده بود بعد از نظر شما ایمیل فستیوال به دستم رسید
کد ملیکا در فستیوال 18