ملیکا جانملیکا جان، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه سن داره
زندگی مشترک من وبابازندگی مشترک من وبابا، تا این لحظه: 17 سال و 8 ماه و 8 روز سن داره

ملیکا جون ، قشنگترین هدیه ی خدا

اسپه او

1393/6/11 2:16
نویسنده : مامان منصوره

چیزای زیادی در مورد قشنگیهای  ییلاق اسپه او ( به مازندرانی اسپه : سفید و  او : آب ) شنیده بودیم  و خیلی دلمون میخواست به اونجا بریم...

بالاخره قسمت شد ؛ تدارکات سفر مهیا شد و به اتفاق خانواده ی پدری ملیکا جون به اونجا رفتیم

بعد از ظهر حرکت کردیم و تا گرگ و میش هوا به روستای شیرداری رسیدیم وشب رو در خونه ی یکی از دوستانمون گذروندیم..

میشه گفت دومین شب سرد عمرم رو تو این خونه گذروندم ...

فردا صبح زود بیدار شدیم و کوله پشتی هامون رو جمع کردیم و وسایل غیر ضروری رو تو همون خونه گذاشتیم

مسیر از وسط رودخونه بود و با نیسان بیشتر مسیر ؛ تقریبا تا نزدیکی های آبشار  رو رفتیم و ماشین رو تو رودخونه گذاشتیم و پیاده مابقی مسیر رو  به سمت آبشار رفتیم...

یه جاهایی باید از وسط رودخونه میگذشتیم و خیلی به جذابیت سفرمون  اضافه میکرد...

ملیکا جون دوست داشت خودش به تنهایی از رودخونه گذر کنه و خیلی علاقه نشون میداد و شاد بود..

وقتی به آبشار رسیذیم برای چند ثانیه میخ کوب شدم و چون بر خلاف سایرین برای اولین بار به این بهشت خدا میومدم باورم نمیشد ...         خدا یا شکرت

تو هر طبقه آبشاز حوضچه های آب بود ؛ عکس بالا  پای ملیکا تو حوضچه است..

نفسم

سه تایی

اینم غاریه که وسط آبشاره ..ما تا اینجا بیشتر نتونستیم بریم ؛ چون ملیکا تو بغل مجید بود

غار

برای اطلاعات بیشتر در مورد اسپه او میتونید به ادامه ی مطالب تشریف ببرید...

توضیحاتی در مورد اسپه او  بر گرفته از

http://www.irandeserts.com/content/article/%D8%A2%D8%A8%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D9%87-%D8%A7%D9%88.htm :

آبشار اسپه او در موقعیت جغرافیایی N363600 E534628 در استان مازندران واقع است. این آبشار در نزدیکی روستای پاسند در منطقه هزار جریب نکا واقع است. از جمله جاذبه‌های طبیعی این روستا جنگل‌های سر سبز و خوش آب و هوای آن است و می‌توان از چشمه و آبشار اسپه او به عنوان یکی از شگفتی‌های طبیعت و نعمت‌های طبیعی این منطقه نام برد.

برای رسیدن به این آبشار باید چند کیلومتری به شهر بهشهر مانده با دیدن تابلوی روستای پاسند در سمت راست جاده گرگان - ساری در اولین بریدگی جاده دور زده و  بعد از گذر از ورودی روستا از ورودی دوم که ورودی جنگل پاسند می باشد از طریق جاده بسیار زیبا و جنگلی روستای پاسند پس از 30 دقیقه به رودخانه (نکاء ) رسید و از این نقطه به بعد با پای پیاده در راستای خلاف جهت رودخانه (به سمت شرق) حرکت نمود - قسمتهائی از این مسیر از داخل رودخانه میگذرد لذا پیمایش مسافت تقریبا دو ساعته این آبشار بسیار مفرح و لذت بخش است.

آبشار اسپه او به صورت پلکانی و کاسه ای بوده و منظره بسیار بی نظیری دارد. صد ها حوضچه  آهکی در 7 طبقه که در طول سالیان متمادی ایجاد شده باعث ایجاد آبشار شده اند. قسمتهائی از مسیر این آبشار از داخل رودخانه میگذرد لذا پیمایش مسافت تقریبا سه ساعته این آبشار بسیار مفرح و لذت بخش شده است. اين آبشار زيبا و ديدني با ارتفاع بيش از 30 متر، از چشمه اي  از دل كوه سياخاني سرچشمه مي گيرد و به رودخانه نکا رود میریزد.

ツ دختربهاری
_____________________¶¶ ____________________¶¶¶¶ ____________________¶¶¶ ___________________¶¶ ___________________¶ ___________________¶ ___________________¶ _¶¶¶____________¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶__¶¶¶¶_______¶¶¶¶________¶¶¶¶¶¶¶¶¶ _¶¶¶_______¶¶¶¶_____________¶¶¶___¶¶¶¶_______¶¶ ___________¶¶__________¶¶_____¶¶_¶¶___________¶ __________¶¶___________¶¶¶_____¶¶_____________¶ __________¶_____________¶¶¶____¶¶____________¶¶ _________¶¶____¶¶________¶¶____¶¶___________¶¶ _________¶¶____¶¶¶_____________¶¶__________¶¶ __________¶¶____¶¶¶____¶¶_____¶¶__________¶¶ ___________¶¶_________¶¶¶____¶¶¶¶¶¶¶____¶¶¶ _______¶¶¶¶¶¶¶______________¶¶¶¶___¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ____¶¶¶¶¶____¶¶¶¶________¶¶¶¶¶_______¶¶_______¶¶¶ __¶¶¶___________¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶________¶¶¶¶_________¶ _¶¶_________________¶¶¶¶__________¶¶¶¶¶¶_________¶ _¶_________________¶¶___________¶¶¶¶¶¶¶¶_______¶¶ _¶¶________________¶¶________¶¶¶¶¶¶¶¶__¶¶¶¶¶¶¶¶¶ __¶¶¶____________¶¶¶¶¶__¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶___¶¶ ____¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶___¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶_____¶ ______________¶¶______¶¶¶¶¶¶¶________¶¶ ______________¶_________¶¶¶________¶¶¶ _____________¶¶________¶¶__¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ _____________¶________¶¶________¶¶¶¶¶¶ ____________¶______¶¶¶_____________¶¶ ______________¶¶¶¶¶¶¶ من آپم حتما بهم سربزن اگه باتبادل لینک هم موافق بودی خبرم کن
سلام اومدیم
مامی کیانا
وای بادیدن این پست برق ازچشمام پرید آخه از اول تابستون قراره با کل فامیل بریم آبشار اسپه او ولی هر دفعه نمیشه خیلی تعریفش رو شنیدم میدونید دقیقا از روستای پاسند چقدر راهه؟ شنیده بودم که کل مسیر رو باید از رودخونه بریم و پای پیاده ایشالا قسمت بشه تا آخر تابستون بریم آخه شنیدم اونجا خیلی خنک اولین سالی که ازدواج کرده بودم سیزده9 بدر تا قبل مسیر ÷یاده رو رفتم ولی بالاتر نشد برم عکسها هم خیلی زیبا و قشنگند مخصوصا با وجود شما و خانواد گرامیتون همیشه خوش باشید
مامان منصوره
انشاالله قسمت شما هم میشه مونا جونم از اول عبور پاسند تا خود روستای شیرداری دقیقا یک ساعت راهه اما از روستای شیرداری تا خود اسپه او اگه با ماشیت برید همه اش رو که با وسله هایی مثل نیسان و کامیون و تراکتور میشه رفت 20 دقیقه راه باید باشه نصف نصف راه خشکی و آبی داره ؛ که من خودم راه آبی رو ترجیح میدادم ممنونم از محبتت گلم
مامان فتانه
سلام روزت مبارک ملیکا خانم. چه جای زیبایی رفتید عزیزم؛ همیشه به شادی و سفر
سلام مریم گلی جون مرسی عزیزم ممنونم از مهربونیت
مامان رها
سلام منصوره جان.خواهشاً یکم فکر ما رو هم بکن و این عکسهای بی نظیر رو نذار که هوایی بشیم و هوس شمال به سرمون بزنه. خیلی زیبا بود.خدارو شکر کنید که چنین مناظری با چنین هوای پاکی دارید
مامان منصوره
سلام خانومی شرمنده تونم به خدا در عوض شما هم گلهای محمدی و گلاب و گلابگیری رو دارید که ما تو فصلش حسرت شما رو میخوریم تازه فکر کنم فاصله ی ما تا جاهایی مثل اسپه او مثل فاصله شما تا ناژوون باشه من که عاشق ناژوونم
زینب دوست phpفنی حرفه ای
سلام مامانی ملیکا دتر.به ملیکا جون حتما خیلی خوش گذشت.خیلی خوشگله آبشارش.بااینکه خودم بهشهرم ولی هیچ وقت تا حالا به روستاهای اینچنینی نرفتم به نظرم خداوند اینجور جاها رو آفرید که ما بنده ها ازش لذت ببریم و خداوندرو ستایش کنیم.البته امیدوارم مثل عباس آباد ازبین نبرنش و آشغال نریزن.اشاله ماهم بریم اینجورجاها.میگن آبشار سمبیsembiیخکش هم خیلی قشنگه حتما اونجا هم برین
مامان منصوره
سلام زینب جونم آره عباس آباد خیلی آسیب انسانی دیده اتفاقا همین دیشب صحبتش بود که اینبار نوبت سمبیه... ممنونم از پیشنهادت..
مامان مریم
خیلی جذاب و دیدنی بود.....واقعا چه طبیعت بکری!